کد مطلب: 20122 تعداد بازدید: ۸۳

برگزاری مراسم ارتحال آیت الله محمد علی شرعی (ره)

پنجشنبه ۱۶ دى ۱۳۹۵
مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویر احمد با همکاری مدرسه علمیه فاطمیه (س) یاسوج مراسم گرامیداشت آیت الله محمد علی شرعی (ره)، با حضور آیت الله ملک حسینی(مدظله)، مسؤلینادارات دولتی و غیر دولتی، صدا و سیما، سپاه پاسداران ، حوزه های علمیه برادران و خواهران استان و طلاب در تاریخ 15/10/95 برگزار گردید .

مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان  کهگیلویه و بویر احمد با همکاری مدرسه علمیه فاطمیه (س) یاسوج مراسم گرامیداشت آیت الله محمد علی شرعی (ره)، با حضور آیت الله ملک حسینی(مدظله)،  مسؤلینادارات دولتی و غیر دولتی، صدا و سیما، سپاه پاسداران ، حوزه های علمیه برادران و خواهران استان و طلاب در تاریخ 15/10/95 برگزار گردید .

در این مراسم بعد از قرائت قرآن، حجة الاسلام و المسلمین خاضع، پیرامون شخصیت عالم فرهیخته انقلاب اسلامی آیت الله محمد علی شرعی(ره) بانیه ای را قرائت نمودند سپس آیت الله ملک حسینی(مدظله) نماینده ولی فقیه و خبرگان در استان به ایراد سخنرانی پرداخت . ایشان در زمینه گرامیداشت این عالم بزگوار چنین اذعان کرد: اگر انسانی به خاطر فضیلت هایش تکریم شود در حقیقت خود فرد تکریم کننده محترم می شود. آیت الله شرعی، ابو الشهید، خدا ترس، خدوم، یار امام و خدمتگزار اسلام بودند.

«مولا امیر المؤمنین علی (ع) در غرر الحکم می فرمایند: اگر کسی خدا را بشناسد موحد می شود و اگر خود را بشناسد مجرد می شود و اگر دنیا را بشناسد زاهد می شود و اگر انسان ها را بشناسد مفرد می شود» ویژگی هایی که در این حدیث ذکر شده است ریشه در معرفت دارد و انسان تا خدا را نشناسد رفتار موحدانه نخواهد داشت، اگر کسی کارهایی را در خلوت انجام دهد اما در جلوت انجام ندهد نقص معرفتی دارد اگر من بدانم خدا شاهد امروز من است شاهد فردای من نیز هست دیگر نیازی به هیچ شاهدی ندارم همچنین اگر انسان ظرفیت و آسیب های خود را بشناسد به معرفت خواهد رسید و برهنه و تجردانه از علایق مادی به سوی خدا می رود و اگر انسان خود را نشناسد در خود غرق می شود و این شناخت مقدمه وصال است .

نماینده ولی فقیه در ادامه سخنانش زهد و زاهد حقیقی را این گونه تبیین نمود: مرگ پایان دنیاست اگر انسان دنیا را بشناسد

زاهد می شود ، زهد یعنی: دانستن بیشتر داشتن برای چیست؟ آن چه به دست می آورد شادی ندارد و چیزی که رفت ناراحتی نداردچون رفتنی است، زهد یعنی استفاده از ظرفیت های وجودی ، زهد یعنی حذف کردن دنیا در خود نه خود را در دنیا حذف کردن . در ادامه روایت آمده که اگر مردم را بشناسی تنها زندگی خواهی کرد و این با زندگی اجتماعی تناقض دارد؟  اما معنای روایت چیز دیگری است؛ یعنی انسان در مسیر حرکت خود را معطل دیگران نکند مثل حضرت امام(ره) که به تنهایی مسیر را با وجود موانع فراوان پیمود  و نتیجه آن انقلاب اسلامی ایران شد.

ملک حسینی در پیان سخنانش گفت: وقتی انسان موحد، مجرد، زاهد ومفرد شد آن گاه شایسته تقدیر خواهد بود و آیت الله شرعی چنین زندگی کرد که امروز بعد از رحلتش این همه ثمره و برکت را از او میبینیم .